Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

آیا موریس امن است؟ | 9 نکته ایمنی سفر

موریس یک بهشت گرمسیری است که در 1490 مایلی (2400 کیلومتر) از ساحل شرقی آفریقا در اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره کوچک چندفرهنگی دارای زیرساخت های گردشگری عالی است و آفتاب سوختگی ممکن است بزرگترین تهدید برای امنیت شما باشد. قبل از رفتن، در اینجا چند نکته وجود دارد که در مورد ایمنی شخصی، سلامت سفر، خطرات طبیعی و قانون باید از آنها آگاه باشید.

1. جنایت در موریس

به طور کلی، موریس دارای نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی است. جرم کوچکی که وجود دارد، دزدی کوچک و غیر خشونت آمیز است. مرکز شهر پورت لوئیس و مناطق توریستی مرکزی به طور قابل درک میزان جرم و جنایت کمی بالاتر دارند، اما به طور کلی سفر به آن بسیار امن است. جیب برها عاشق بازار هستند، زیرا حواس شما از دیدنی ها پرت شده است. بنابراین، هنگام قدم زدن در بازارها، کیف های خود را بسته و زیپ بسته نگه دارید. سعی کنید از پر زرق و برق بودن با مقادیر زیاد پول نقد خودداری کنید.

مانند بسیاری از مکان هایی که بازدید می کنیم، خطرات امنیتی پس از تاریکی هوا افزایش می یابد، به ویژه در سواحل یا مناطق خلوت. اقدامات احتیاطی معمولی مانند راه نرفتن به تنهایی پس از تاریکی هوا، قفل کردن اشیای قیمتی خود در اتاق هتل یا مکانی امن را انجام دهید و هنگام اقامت در خانه های ییلاقی کنار ساحل، بسیار مراقب سرقت باشید. هوشیار بمانید و احتیاط را که معمولاً انجام می دهید، به کار بگیرید تا قربانی جنایت نشوید.

2. آیا پورت لوئیس امن است؟

تعداد کمی از میزهای اطلاعات توریستی فرودگاه بین‌المللی، در پایتخت جزیره، پورت لوئیس، شهری با 170000 نفر، فعالیت می‌کنند. بیشتر بازدیدکنندگان پایتخت فرهنگی متنوع را ترک می کنند تا مستقیماً به استراحتگاه لوکس خود بروند.

آیا این بدان معنی است که پورت لوئیس ناامن است یا مسافران می توانند از این مرکز پر جنب و جوش لذت ببرند؟ پاسخ یک «بله» اطمینان‌بخش و قاطع است. ممکن است در بازارهای پورت لوئیس در خیابان ها متکدیان را پیدا کنید، اما این گدایی ساده است و سرزده نیست.

هنگام راه رفتن در امتداد اسکله های پر نور و خیابان های شلوغ در شب کاملاً ایمن خواهید بود.

3. حمل و نقل و ایمنی جاده در موریس

هنگام سفر جاده ای در موریس چند خطر وجود دارد.

  • زیرساخت‌های جاده‌ای در این جزیره به خوبی توسعه نیافته‌اند، با این حال، راه‌های سریع‌السیر وجود دارد که در حال حاضر شهرها را به هم متصل می‌کنند، و قطار سبک مترو اکسپرس که به زودی تکمیل می‌شود، اتصال را در سال‌های آینده آسان‌تر می‌کند.
  • ازدحام شدید در جاده‌های متصل به بزرگراه‌ها ادامه دارد و چراغ‌های راهنمایی عمدتاً توسط مردم محلی نادیده گرفته می‌شوند. هنگام رانندگی، هنگامی که به یک تقاطع نزدیک می شوید بوق بزنید، فقط در صورتی که راننده دیگری متوجه سیگنال چراغ قرمز نشود. برای رسیدن به مقصد زمان زیادی بگذارید.
  • ترافیک موریس، به‌ویژه در میدان‌های شلوغ، می‌تواند برای خودش یک قانون باشد زیرا همه طوری رانندگی می‌کنند که انگار در یک شبکه F1 هستند. با این حال، خرابی های کمی وجود دارد، فقط شکست های زیادی وجود دارد.
  • از سال 2005، حمل و نقل عمومی اتوبوس در موریس برای دانش‌آموزان، افراد دارای معلولیت و افراد سالخورده رایگان است، بنابراین اتوبوس‌ها به‌شدت توسط مردم محلی استفاده می‌شوند و ممکن است برای سفرهای طولانی بایستید - به ریل فلزی آویزان شوید.
  • ایستگاه‌های اتوبوس پرسنل ندارند، بنابراین اگر به کمک نیاز دارید که کدام اتوبوس را بگیرید، از کارکنان هتل یا فروشگاه بزرگ اطراف (مانند Woolworths) بپرسید که برای رسیدن به مقصد باید کدام اتوبوس را بگیرید.
  • در حین راه رفتن در مسیرهای پیاده روی، مراقب بخش های گمشده پیاده رو باشید.

4. قوانین محلی

قاچاق یا قاچاق مواد مخدر در موریس غیرقانونی است و مجازات ها شامل حبس ابد است. همچنین باید توجه داشته باشید که پیگرد قانونی معمولاً یک سال یا بیشتر طول می کشد تا به دادگاه برسد و بازداشت تا زمان محاکمه عادی است.

همچنین داشتن یا وارد کردن کاغذ سیگار غیرقانونی است.

اگر دارویی برای استفاده شخصی دارید، مطمئن شوید که نسخه هایی از نسخه ها را دارید و آنها را از داروخانه تهیه کرده اید. داروهای برنامه‌ریزی‌شده، مانند داروهای روان‌گردان (مانند آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها)، مخدرها (مورفین) و سایر مسکن‌های قوی قبل از وارد شدن به موریس نیاز به مجوز قانونی دارند. عدم دریافت مجوز قبلی ممکن است منجر به دستگیری و بازداشت شود.

5. مس محلی

جمعیت محلی عمدتاً هندو هستند و به خود می بالند که رفتاری ملایم و نسبتاً محافظه کار دارند. برای احترام به آداب و رسوم محلی، هنگامی که از محل اقامت خود دور شدید، شلوارهای بلند و پیراهن های آستین بلند، دامن های بلند یا تاپ هایی که شانه های شما را می پوشاند، ملایم بپوشید.

6. بهداشت در موریس

Chikungunya به طور دوره ای در موریس رخ می دهد، به ویژه در ماه های گرم تر (اکتبر تا می). این ویروس منتقل شده از طریق حشرات شبیه تب دنگی است و علائم آن شامل تب و درد مفاصل است که اغلب هفته ها یا ماه ها طول می کشد.

اگرچه هیچ پشه مالاریا در موریس وجود ندارد، اما در بدو ورود به فرودگاه اگر از کشوری که مالاریا در آن شایع است سفر کرده باشید، ممکن است از شما نمونه خون بخواهند.

قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کنید تا دریابید که آیا قبل از رفتن به موریس به تزریق واکسن یا واکسیناسیون نیاز دارید یا خیر.

7. فصل طوفان در موریس

فصل طوفان در موریس از نوامبر تا مه ادامه دارد. طوفان‌ها می‌توانند خسارات گسترده‌ای به اموال وارد کنند و مقامات یک سیستم کاملاً ساختاریافته از هشدارهای مرحله‌ای را در اختیار دارند. همیشه باید توصیه های محلی و این نکات ایمنی را دنبال کنید:

  • تلویزیون محلی، رادیو و اخبار آنلاین را نظارت کنید
  • با اپراتور تور خود یا یک مخاطب محلی در تماس باشید
  • در سفارت، کنسولگری یا کمیسیون عالی خود ثبت نام کنید

به خاطر داشته باشید که در صورت نزدیک شدن یک طوفان بزرگ، فرودگاه ها و هتل ها ممکن است تعطیل شوند.

8. خطرات حیات وحش

بسته به زمان سال، بسیاری از سواحل مملو از خارپشت های دریایی هستند و دیدن شیشه های شکسته در ساحل یا آب غیرمعمول نیست. برای هر موردی یک جفت کفش آبی ببندید.

  • این معمولاً در هتل‌ها و استراحتگاه‌های بزرگ مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا مناطق شنای تعیین‌شده در سواحل به طور مرتب از خارپشت‌ها و زباله‌ها تمیز می‌شوند.
  • نیش ماهی سنگی غیرمعمول است اما می تواند کشنده باشد، در صورت نیش زدن باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • برخی از ماهی‌های صخره‌ای در موریس حاوی نوروتوکسینی مشابه، اما نه مشابه آن هستند که در برخی از ماهی‌های صخره‌ای کارائیب یافت می‌شود، بنابراین نباید آنها را خورد.
  • سگ های ولگرد و گاهی شرور در موریس شایع هستند، با این حال، هاری خطری ندارد. به هیچ حیوان ولگردی دست نزنید تا در منطقه امن باشید.

9. برای مشکلات احتمالی ATM آماده باشید

روپیه موریس تنها روش پرداخت پذیرفته شده است. حتی در بازارهای خیابانی پرداخت با دلار یا یورو را فراموش کنید.

  1. ایده خوبی است که پول خود را قبل از ورود به کشور (در یک صرافی با نرخ های خوب) یا از طریق صرافی در فرودگاه هنگام ورود دریافت کنید. هنگامی که من در سپتامبر 2019 بازدید کردم، تفاوت ناچیزی بین نرخ ارز در فرودگاه و هتل‌های بزرگ وجود داشت.
  2. دستگاه های خودپردازی که در فرودگاه بین المللی و مرکز خرید لندن وی در ماهبورگ استفاده کردم، نتوانستند دو کارت بانکی بریتانیایی من را پردازش کنند.
  3. هر دو دستگاه خودپرداز برای پول نقدی که تحویل داده نشده بود رسید صادر کردند. بانک ها بسته بودند، بنابراین من نتوانستم از کارکنان کمک بگیرم یا شکایت کنم. خوشبختانه هیچ پولی از حساب من کم نشد.
آیا شما به موریس رفته اید؟ نکات خود را در زیر به اشتراک بگذارید! همچنین برای رزرو تور موریس کلیک کنید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.